Man Tyco Cap Ayam

Thursday, October 29, 2009

Sila Baca Coretan daripada Sariman Kelas C
Untuk memeriahkan lagi blog ini, aku telah buka satu lagi kategori iaitu 'Nostalgia'.Kekawan boleh hantar cerita-cerita semasa korang berada di IPSI dahulu.Aku harap blog ni semakin meriah.


CORETAN 2
Salam. Bertemu lagi kita kita lembaran ini. Seronok rasanya dapat berhubungan semula ngan kekwn semua. Macam-macam cite yang dikongsikan. Aku gak nak ucap tima kasih pada yg beri respon pd coretan aku. Dalam kita bergumbira nak bereunion nih, tetiba fikiran aku teringatkan seseorang..bagi aku sangat dekat di hati kita semua. Gerak langkahnya, berkejar-kejaran bersama kameranya.. Senyum sumbingnya, raut wajahnya, cermin mata tebalnya...siapa lagi kalu bukan PAK CIK ARIS... apa kabo dia skang. Sejak kita abis maktab, aku langsung tak dengar cite dia. Aku caya masih ramai yg mengingati dia. Pak Cik Aris semacam ikon kt IPSI dulu. Aku masih ingat bagaimana lincahnya dia snap gambar kita masa orientasi... memula aku ingat org tua nih "kurenggg sikit".. tp ternyata andaian aku meleset. Maafkan aku Pak cik Aris..Kalu tak silap aku, dulu geng-geng kelas D, sgt rapat ngan org tua ni. So aku rasa tentu dioarang ada berita terkini tentang Pak Cik Aris. Kalu sesapa ade cite tentang dia, tlg le share..Kalu ditakdirkan dia dah tiadapun, aku yakin ramainya tak tau...termasuk le aku. So, saja nak recall korang menya memori..


CORETAN 1
Salam buat semua. Dikesempatan ni aku nak ajak korang sesama mengimabau kenangan kita masa kat maktab dulu. Masih segar lagi rasanya terkenangkan saat hari pertama melapor diri di IPSI. Masa tu semua muka toya je.. maklumle tak de kawan lg. Abis pendaftaran, kita semua masuk dewan dengar taklimat, masa tu le baru berkenal-kenalan. maka bermula le minggu orientasi yang memeritkan. Arakian, kenalilah kita akan bro senior "ODENG" (aku pasti korang ingat lagi kat mamat nih) yang suka membuli dan gertak freshie....Kalu kat Asrama M ada bro "KAREO rejo", "BAD PENGHULU"...dan ramai lagi..dari sini le si Kencho tu dapat gelaran...Masa kat asrama kita lebih suka nyorok kat surau, so tak le kena buli...Anyway saat-saat ni bila dikenang balik, lucu gak.
Cerita pekan Tg Malim plak.. setiap kali nak ke pekan tak sah kalu tak dengar siren pagar keretapi.."teng,teng,teng....." tu le trade mark Tg Malim (skg aku tak tau ade lg ke tak) dah lama tak ke sana.Kalu ke pekan, tempat shopping kita mana lagi kalu tak ANGSOKA. Pas letih shopping, gi makan kat warung LOT 10 pekena nasi goreng ayam atau bleh pekena mi sup kat warong OPAH bawah pokok besar tu...Dan lokasi paling popular di kalangan bebudak jantan ialah bangunan kat tepi sungai di Ulu Bernam tu...ha tentu masih ingat lagi pasal ada yang jadi pelanggan tetap panggung wayang kat BANGUNAN HAJI DAUD ( kalu tak silap le.....)...Hahhaa...haaa.
Kat asrama lak, masih terngiang jerit pekik kita kat dalam bilik tv kala menonton Piala Thomas...Bila hari jumaat lak.. abis solat semua berebut-rebut nak balik sebab nak duduk depan tv ngadap cite hindustan..especially geng-geng Sabah Sarawak..akupun tak tau nape depa minat sungguh cite tu tah...dan yang paling tak leh dilupa ialah bila kena siram ngan air time "melepas" hajat kat toilet...Bukan nya sikit, satu baldi bro... Kencho tentu ingat time dia kena siram ngan Brutus...hahaaa...terhincut-hincut si Brutus yang tempang (masa tu,..) lari menyelamatkan diri bila kena hambat dek Kencho ngan berus tandas......
Apa-apapun tu semua tinggal kenangan....seronok teringat kisah-kisah lama. Ok le nanti sambung lagi...sampai sini dlu..Chow...



42 comments:

Popeye,  October 29, 2009 at 9:42 PM  

Oi Man Tyco. Tlong betulkan setting kat blog kau supaya orang boleh komen.

Popeye,  October 29, 2009 at 11:17 PM  

Aku dengan kencho letupkan Thunder flight(yang askar pakai tu macam mercun kat tengah asrama m pukul 2 pagi. ha ha ha.

Anonymous,  October 30, 2009 at 12:01 AM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Wak Jawa October 30, 2009 at 12:08 AM  

Tapi yang nakal tu lah jadi pensyarah.

kencho,  October 30, 2009 at 8:11 AM  

buat pe hang bocoq rahsia tu popaye...kalau en zainal arif gan en mustafa chu tuah tau mati aku.

popeye,  October 30, 2009 at 2:28 PM  

Hang dengan depa dah satu taraf je. apa nak takut

Godorowo nama samaran aku yg baru,  October 30, 2009 at 8:53 PM  

Woi Kencho kau tukang rikee cerita baik atau tak kat panggung hj daud tu. Ha ha ha aku nak buka rahsia.

kencho,  November 1, 2009 at 2:44 PM  

hoi godorowo, jawa mane lak ni....aku kalu pi bagunan hj daud dah tentu wirid tak pun baca yasin....nama bagunan tu pun HAJI DAUD bila lak tengok wayang tak senonoh.

sobri,  November 1, 2009 at 6:26 PM  

aku ingat lg....klu nak tau cite best ka tak antaq yaakob(ketua kelasB aku) dgn aziz p survey dulu..

Godorowo nama samaran aku yg baru,  November 1, 2009 at 7:35 PM  

Ha ha kau juga yang bawa buku Auratdiah Wanita. Kau Kencho ha ha ha

bongkok@paksu,  November 1, 2009 at 11:40 PM  

cite bab hidustan,tak leh lupa anuar seroja,siap sedih2 lagi,menangis beb.

Anonymous,  November 2, 2009 at 4:40 PM  

Salam..Kak Habsah ni...orang Langkawi....semoga Maaruf cepat sembuh

Anonymous,  November 2, 2009 at 4:42 PM  

kak cik ingat nak la pi..nak jumpa kawan2...tapi tak ada geng le....

Unknown November 2, 2009 at 7:16 PM  

yan teingt geng blok K..dorm 5 bintang 2..bilik k4..liza,lela,k long,mala,aya,kiah,k cik,eh sapa lg ye..lupa..yan x leh lupa time kita masak tmyam guna hiter je..k cik mmg pakar bab ni..pas 2 kita hampr paper,mkn ramai2..yg best amik cili api patah2kn tuang kicap..waw sedap sgt..
bila blok kita x dak air..ramai2 angkut baldi p mndi sungai..gelap2 buta kita dah mandi..tp ada kwn kita yg cool je..x bz nk mandi tp bla time kuliah dpa cun melecun...he he he he....mmg x leh lupa la sejarah ni..Aya kt mna hg..k yan slalu terkezut bla buka mata tgok aya berselubung mcm mayat...terbujur kaku lak 2...berkali2 k yan nak ilang nyawa bla nmpak aya mcm 2..he he he...yang nyata le ni k yan rinduuuuuu sgt kt geng k4..dan sume saudara ipsi 9092 ni....moga kita dpt jumpa di Tluk Btik nnti..bye kwn2 jumpa lg.......

Anonymous,  November 2, 2009 at 9:53 PM  

Lela pun nak sambung juga cite dorm k4..ketua kita kak long...lucu sungguh ,sepakat satu dorm tapi x kena tempat ...semua pakat masuk brassband..ambik ko..pagi 2 dah jadi macam gajah satu blok dok degag hang punya trombone.glamor lah kunun..pastu pg LMS satu dorm ...ambik ko ..lepas seminggu balik dari maktab kencho tu hitam lit-lit...pas tu mengelupas macam ulaq sawa kulit ..nasib baik semua dah ada peminat...tapi yang lela geram dengan yakub si pendek yang selalu dok teropong k4...aku rasa dia dok teropong kak chik kut...(gurau kak chik)pastu dia kata aku ni pasangan taik cicak sebab ...kan lela ni hitam manis..maruf tu pulak putih melepak(sekarang lagilah macam puan yong sedangkan lela macam ambikavathi pensyarah kita tu..)dan yang tak boleh lela lupa zan...di bulan ramadhan..kita bertiga ngan liza kedah tula pg bersahur..bersoleklah liza macam nak pi kuliah..las-las hang ingat tak zan depan papn kenyataan liza ke...t..t bukan main full trotal..sedaq2 belakang dia ada profesor yang pakai cermin mata tu.... padam muka kita..larilah kita macam x cukup tanah...pagi2 jumpa pensyarah tu ,kita buat muka selamba je..tau2 malam tadi liza dok terlepas angin ngam2 depan muka dia..

sobri,  November 4, 2009 at 6:38 PM  

bila lela cite ttg pancaragam aku ingat kita buat
hari unit beruniform kat maktab.waktu tracking kita curi nangka org.balik buat masak lemak nama "nangka curi-curi"dan yang paling best aku ramas buah betik buat jus bg pengadil rasa..tak patut ya abg ram yg besaq main clarinet sedangkan kita kena baik bass yg besaq-besaq(aku,liza dan haizan saja)hang lela main alat muzik org buta...semua tu sbb hampa ajak aku p lmbt...

Azila9193,  November 5, 2009 at 3:42 PM  

Kami junior ingat kami kena buli dengan senior nyanyi lagu popular "ayam" sikit punya marah masa tu, macam budak2, tapi rupanya bila ngajo anak didik lagu tu jugak akak ngajonya. memory indah sungguh. Awal2 lg kakak2 &abang senior suruh kamai hormat dgn pakcik aris.Gambar masa minggu orientasi tu ada lg simpan kena korek semula.Berdiri bulu roma bila nyanyi lagu ibu kandung

Anonymous,  November 7, 2009 at 9:49 AM  

askum.maruf ni
di ruangan komen ini saya nak mohon maaf kepada semua yang kenal saya sewaktu di ipsi dulu.junior atau senior dan juga rakan satu batch.bukan apa takut umurku ni ndak panjang..rambut dah putih..itu pun dah botak..rakan satu pengakap..zaiton yang selalu pungut duit yuran pengakap..ka zuraini..kak leha..kak wa..nadzri endut.. kak habsah langkawi kamu orang satu maktab sangat baik seandaiada kesalahanan kwn2 sudah ku maafkan(itupun kalau ada.) yang mendoakan kesihatan saya dan kesjahteraan saya ucapkan terima kasih. Kalau x ada aral melintang saya akan pg ke teluk Batik tapi kencho saya tidaklah tido sana..saya berulang dari rumah mentua saya di teluk intan je..maklumlah saya ni susah nak diuruskan..nanti saya hantar gmbar untuk tatapan kawan semua ...

Unknown November 8, 2009 at 12:11 AM  

maruf..
sayu lak yan bla baca luahan ati hg..tak pa sume kwn kita pham dan selalu mendoakan hg.kmi sume tak saba nak jumpa hg n lela (kwn kesyangan yan 2..)kami tau hg juara dlm derita yg hebat..bkn sume org mampu mengharung dugaan seberat 2..yan bangga di belakang hg ada seorang isteri yang hebat..dan yg lbh membanggakan yan dia adalah sahabat yan..
lela & maruf,
wlau jalan cite idup kita tak sama tp sebak dan air mata bkn byk bezanya..tangisan dan raungan dalam ati..hanya allah yang mengerti..lantaran itu lah yan pham isi ati maruf ,isi ati lela..
TAPI..yan pasti kita bukan hanyut dalam kesedihan dan kepayahan itu sebab kita tahu itu JANJI allah pada kita..Allah pilih kita untuk itu kerana allah MAHA TAHU yang kita MAMPU...
Untuk itu..maruf, lela ,kita teruskan ketentuan ilahi ini dengan sejuta kekuatan,segunung keyakinan,selautan kesungguhan,setinggi harapan yang dalam derita itu punya rahmat,punya nikmat yang AGUNG....
Salam sayang untuk lela dan maruf..

Anonymous,  November 8, 2009 at 10:08 AM  

dah jgnlah sedih sgt tu...lela pun sayang semua kawan di ipsi...cuma skrg lela tau ssape kwn susah n senang dan sape kwn hampeh kita ..aku nak balas cakap sobri...ada ka aku main orang buta punya intrument...ko sobri klu hang dekat lama dah lela lekuk dahi hang...tapikan sobri..blog ni buat lela rasa muda..semangat muda..jadi muda oops ada aku kisah...ko perasan tak yang cating di blog ni semua rasa diorang muda...kelakarkan...x de satu pun yang bercerita pase anak,,bini...semua rasa dirinya masih student ipsi walhal...kalu jumpa ,semua kena duduk xtra ruang sebab aligment dah lari..

Popeye,  November 8, 2009 at 10:44 AM  

Zaman muda dan darah muda, masa tu kita tak fikir perasaan kekawan, sensitiviti kita amat kurang. Hanya fikirkan diri kita.Masa dapat tahu tentang Maaruf, kami jauh di pedalaman sampaikan datuk sendiri meninggal pun seminggu baru tahu sebab orang yg di amanahkan menyampaikan berita terlupa. Walau apapun alasan yg diberi mohon ampun dan maaf atas kekurangan sensitiviti. Bila umur dah meningkat barulah kita memikirkan semua itu.Setiap manusia ada takdir sendiri yang mesti dilalui.Derita yg ditanggung oleh sesetengah kawan hanya dia saja yg tahu betapa beratnya dugaan tersebut. Aku tidak layak menyuruh seseorang itu bersabarsaja kerana kalau kena dekat aku mungkin juga aku juga akan hilang sabar

sobri,  November 8, 2009 at 4:09 PM  

Betoi kata hang lela...tapi aku masih remaja(remaja purba)..kenangan2 lama tu bleh membahagiakan dan menceriakan kita.lela,haizan aku harap korang berdua tabahkan hati,kuatkan semangat..sesungguhnya semuanya dtg dari ALLAH SWT.jgn ingat aku yg single ni tak ada mslh...sebagai manusia ianya adalah asam garam kehidupan wlaupun kekdg x cukup rasa pun.apapun geng2 ipsi90/92 sentiasa dihati...NQ kami semua rindu kat hang...MUNCULLAHHHH

Anonymous,  November 8, 2009 at 8:34 PM  

maruf muncul lagi...jgn jemu dengan tulisan saya ..ini saja kerja yang aku boleh buat..hari ini isteriku bz jgk anak2 di hostel..pye .kencho..dan kawan 2 yg lain jagnlah ambil hati dengan apa yang saya tulis..skrg ni kita cakap yg hapy2 je...sobri hang kawin cepat nanti rugi kawin lambat..

Anonymous,  November 9, 2009 at 8:44 AM  

Ye le kita cakap happy je tapi sekarang banyak t.jawab yg perlu dibereskan. Tak macam jaman belajar dulu tak yah nak pikir banyak. pikir buat asiggement saja. Dulu bila aku siap assig, aku sorok takut geng macam Kencho nak pinjam. Asyik nak tiru aje. Ha ha. Popeye

cho,  November 28, 2009 at 1:23 PM  

asalamualaikum...kengkawan, terlupe yang blog si tyco de....kalu dak lame aku dah masuk. bila baca cite kengkawan dalam blog tyco sedih rasenye sebab de banyak cite sedih dan duke....tapi ari ni aku tak nak cite yang sedih-sedih aku nak kita imbau cite yang seronok-seronok je masa kite mude-mude kat IPSI... aku rase zaman aku tak tau de masalah ialah mase aku kat IPSI...siang malam pagi petang aku tau happy je...masalah duit aku tak de, duit nak abih je aku balik ke Teluk Intan mintak kat mak aku dah tentu dapat, pe idaknye anak bongsu...tak pun aku de kakak angkat yang baik ati Kak Zah (NORIZAH BT MD ISA)aku la org yang tukang pinjam duit dia sebab de kengkawan dah putus duit nak beli rokok....siape lagi kalu bukan si popeye gan Midon....bukan banyak RM10.00-RM20.00 je sementara nak dapat elaun. seperkara yang aku tak leh lupe ialah kepakaran aku memunggai buah pelam yusof osman. satu malam tu depa nak makan pelam muda, yang nak sangat tu abg ram, repang, mat siam, pye, aji, dedalu....depa punggai dua tiga biji batu satu pun tak kena...habis tu batu tu jatuh atas bumbung rumah yusof osman...pe lagi marah le yusof osman....dah yusof osman masuk balik rumah die aku pi amik seketui batu dan baling...sekali bukan buah yang jatuh dahan-dahan pun jatuh sekali....pe lagi bukan setakat dua tiga biji....jawabnye setenggah baldi beb...siap boleh bagi asrama pompuan lagi....zie, mad yang bagi, kak zah, aku yang bagi....nasib baik mase tu Naz tak suke kat aku kalu dak semua aku bagi kat die....balik tengok wayang tengah malam kena kejo gan warden lari lintang pukang tapi lepaih tak de sorang pun yang kena tangkap.... satu lagi perangai kengkawan suka rendam baju dua tiga ari sampai bau bangkai...lepaih tu tak gosok pun bilas-bilas perah jemo....tu koje si dedalu gan si aji gan popeye... tu belum kira bulan pose de kutu balik rehat pekena maggi kari....bau semerbak kat asrama M...tapi name tak yah bagi tau le..... cukup le setakat ni.....lain kali jumpe lagi.

Anonymous,  November 29, 2009 at 11:54 PM  

Assalamualaikum kwn2 hari ni aku gembira dpt mengetahui dan melayari kehidupan kwn2 yg pernah bersama seketika dahulu. Sesungguhnya pengalaman itu tidak pernah sekali luput dlm ingatan. Pahit manis suka duka dlm mencari tapak bg memulakan penghidupan yg rupanya lebih mencabar tidak seindah yg disangkakan. ade kalanya diwaktu kita mengecapi kebahagiaan, kejayaan dan kemewahan kita terlupa ada diantara sahabat kita yang merempuh ranjau dan menelan hempedu yg tidak tahu bila akan berakhir. Lela dgn makrufnya tetapi siapa yang tahu md noh dgn habibahnya. Mereka hanya mampu tersenyum namun tiada kudrat yg mampu menghalang dr menerima sampainya takdir. Teman....tiada daya upaya pd diriku yg mampu hanyalah menadah tangan kpd ilahi agar meringankn ujian terhadapmu. Percayalah sesaat pun tidak pernahku lupa akan derita yg kau tanggung. Buat insan yg menjadi sumber utk aku terus maju dlm dunia yg berbeza maafkan aku sesungguhnya dikala dirimu dicerca, dipijak, dicampak ke dlm longkang dgn tidak ada nilai dan harga diri namun masih ada insan hina mengangkat dirimu bagai menatang permata. Eratkan persaudaraan, bantulah yg memerlukan hapuskan penderitaan bagaikan menatap air yg jernih di dlm bekas yg berdebu. Kita ambil yg jernih, jauhi buruk sangka, sikap bangga diri, bongkak dan mementingkan diri sendiri bg mempersiapkan diri menuju tempat yg terakhir. Iklim 1990.

Anonymous,  December 2, 2009 at 5:59 PM  

Institut Perguruan Sultan Idris
Titik tolak sebuah kehidupan
Bermula di sini
Kita dilatih menjadi pendidik sejati

Kelas F diberi nama
Kelas paling akhir sesi 9092
Kelas pemulihan ka tuuuu
Tak la.... A,B,C,D,E dan F semuanya sama

Mustafa Kamal nama ayah dia bagi
KENCHO pula gelaran mcm celebriti
Aku dengan Ton dok gigit jari ni.....
Dulu assingment kat dia kami yang bagi
Tau-tau dah jadi pensyarah dia la ni
Dah tu boleh tangkap pula Si Nazraini
Wah.........rezeki.rezeki
Itulah Kencho bekas KK yang baik hati

Mad dengan Zie bersatu hati
Akram dengan Shida pun menjadi
Kamil dengan Norhaya awal-awal lagi
Inilah pasangan bahagia kelas kami
Amin.....

Abg Fauzi orang Kampung Gajah
Abg Zaini orang Kuala Kangsar kot
Abg Ram pula orang nogori
Pi mana habih puak-puak ni?
Tak penah masuk pun chat kat sini?

Banyak lagi kalau nak berperi
Berhentilah dulu coz nak masak nasi
Tapi.ingat juga kat Rashidi Jali
Dok kat manalah pula kawan kita ni

Paling tak leh lupa di suatu pagi
Belarak la masuk kelas lepas senaman pagi
Gilirin Kencho baca doa di kelas pagi ni
Dengan penuh confident doa makan dia baca bagi
Kuang...kuang.kuang jangan marah Kencho

Nukilan rasa
ALINA
SKDWK,CHANGLUN

Anonymous,  December 3, 2009 at 11:00 PM  

Nak cerita pasal sendiri kerana x glamour masa d IPSI,cerita pasal adk2 dah la itu pun kalau empunya diri masih ingat.ingat lagi masa tu kursus induksi akak pun buatlah cerita kononnya ada org kirim salam dan minit dekat si kencho tu,apa lagi pg ptg dok ligan akak nak tau sapa yg dok minat dkt dia diam2.tp sebenarnya empunya diri x tau apa2 pun walaupun dalam hati ada perasaan tu sebnrnya,almaklumlah si kencho tu kan glamour.lepas tu la kut bermulalah bibit2 cinta antara kencho dan Naz dan akhirnya itulah jodoh namanya.betul dak....

admin blog,  December 4, 2009 at 1:36 AM  

tolong bagi info lebih lanjut tentang m.noh dan habibah. M. Noh b ujang ke. Apa terjadi pd nya?

JUNIOR,  December 7, 2009 at 1:20 AM  

Bagi yang x ikut reunion, x leh dapat baju free ke? untuk jadi kenangan......

jue,  December 7, 2009 at 1:26 AM  

ya, apa cite ttg md noh dan habibah? kami pun nak tau juga?...jue 91/93

Anonymous,  December 10, 2009 at 1:27 AM  

hoooiii...wak din mana lh kau menghilang aku cal tak angkat cal ofce kau tak pernah ada sibuk sgt ke kau ni....? atau kau dah tak nak brkwn dgn kita org....? tu hari kau yang bria2 dtg rhh aku bagi tau blok ni las2 kau yang tak pernah baca jgn2 kau ni tak tau nak guna pc kot.aku nak tau tentang md noh apa yang berlaku keatasnya hari tu kau tak sembang pun pasal dia.dari apa yang aku tau kau yg rapat dgn dia,takan itu pun nak rahsia.....aku dgr cerita kau sgt perihatin dgn kwn2 sampai sanggup upah org cari md noh dan jadi hero dlm mnghulurkan pertolongan pd kwn2 termasuk yg trbaru pd lela dan marof. aku bangga ada kwn macam kau sungguhpun kau ni sibuk kau tak lupa pada kwn2.aku dan kwn2 berdoa semoga kau akan lebih maju dlm dunia perniagaan yg kau ceburi walaupun aku tau kau dah kaya sekarang.dan klu balik kg singahlah rumah aku atau cal aku kita minum kat mana2.aku tau kete kau tu tak bleh masuk kat laman aku.....hehe. ok wak din klu kau baca blog ni cal aku ye...buat kwn2 yg lain slmt menjalin ikatan persauderaan dan maju jaya.....wassalam F 9092 cucu pakcik ariff.

Mustafa Kamal bin Alias,  December 12, 2009 at 9:26 PM  

Asalamualaikum kengkawan semua....dah lama rupenye teman masuk blog, sebab dah banyak cite teman keluo yang teman sendiri tak baca....mak malunye teman semua cerite kat ipsi dah keluo....sampai cite camne jumpe Naz pun depa bukak....cukup le akak-akak dan adik-adik jangan le bukak cerite teman ngorat Naz nanti tebai muke teman nak pi ke Teluk Batik... Pe pun terima kasih le pada kakak ku yang telah menemukan Naz gan teman.Terima Kasih Kak Na atas jasa baik menemukan jalan kepada perkahwinan teman....hanya Allah sahaja yang akan membalas jasa baik Kak Na.
Kepada Jue dan kawan-kawan yang tak dapat hadir reunion tak dapat le rasanye nak agihkan baju T tu sebab sponsor tak dapat cari banyak, teman hanya dapat cari RM1500.00 saja....insyaallah tahun depan atau reunion yang akan datang teman akan cari sponsor untuk buat lebih banyak baju T......

tyco,  December 14, 2009 at 8:10 PM  

Salam..kepada sesiapa yg berkenaan tu tolong le share cite si Md noh ngan Habibah tu. Sesungguhnya ramai gak yg nak tau apa cite diaorg. Jgn biarkan hidup anda di selubungi Misteri....

Wak Rosli,  December 16, 2009 at 5:56 PM  

Askum. Kawan2 sume. Wak ada call Md Noh. Dia suhat walafiat. Cuma isterinya kata kena strok tapi tahap sederhana. Itu katanyalah. Tuk maklumat boleh tanya dan hubungi sendiri 0137737541 ok

malu nak kenal diri,  December 17, 2009 at 12:17 PM  

Salam. Saye tak penah pun menulis cam ni. Baru tau seronok juge membaca cerite di ipsi ni. bagus juge, rupenya persahabatan anda semua menarik minat saya. t.kasih

Anonymous,  December 18, 2009 at 7:34 AM  

Dalam kehidupan ni dahulu....apa yang menggembirakan kita sewaktu kita berada bersama kawan-kawan....belajar bersama,gelak tawa keriangan tanpa kita merasa beban walaupun tika dan waktu itu kita dibebani dengan pelbagai tanggungjawab sebagai seorang pelajar.Tetapi masa tersebut amat membahagiakan kita.Ini boleh dibuktikan bila kenangan itu menceriakan kita melalui blog ni.....Sesungguhnya kita akan gembira tidak lebih pun tersenyum sendiri apabila kenangan indah dalam hidup kita ini kita imbau kembali.Sesungguhnya imbauan kenangan itu tak semua yang menggembirakan hati kita.Mungkin ada lipatan kenangan yang mencalar hati dan perasaan..namun itu semua adalah satu nostalgia milik peribadi

Dalam kehidupan kini......kita telah menjsdi pendidik sejati.Selama hampir 17 tahun kita berada di dunia ilmu yang masih perlu kita kejar dan kejar....sentiasa mencari apa yang terbaru,apa yang terbaik dan apa yang boleh kita sajikan buat anak didik yang sentiasa menanti
Dalam kehidupan kita kini....apa yang penting kepuasan yang kita dapat apabila menatap kejayaan demi kejayaan yang menjadi milik anak-anak didik tersayang....tersenyumlah kita apabila melihat mereka ketawa bersama kejayaan yang menjadi milik mereka......tersentuh juga naluri rasa apabila melihat air mata mereka menitis apabila mereka rebah dan tewas di persada kehidupan mereka.Namun kita pendidik sejati tiupkan semangat....bangunkan mereka.sedarkan yang masih terlena...mereka perlukan kita .jadilah kita lilin yang menerangi kehidupan mereka.
Dalam kehidupan ini ...kita adalah pelakon dipentas kehidupan kita.Kita adalah lilin yang memancarkan cahaya untuk anak-anak tersayang....
kita sentiasa berfikir untuk membahagiakan semua insan-insan yang kita sayang .........tapi tika dan saat ini siapakah pula yang akan menjaga hati kita?????

sarjan NK,  December 19, 2009 at 9:58 PM  

Allah, Allah, Allahuakbar....letih aku baca puisi ke, cerpen ke, luahan hati ke, atau pun merepek meraban......rupanye baru aku tau aku ni bukan lelaki romantik.....dah masuk umur 41 tahun tak faham-faham bahasa yang berbunga-bunga macam kat blog ni....hu,hu,hu tu menangis tu. sia-sia aku jadi cikgu bahasa melayu tapi tak pandai menhayati bahasa yang indah....patut le isteri aku boring tak pernah layan dia dengan layanan yang romantik...sian isteri aku...itu le suami mike....satu lagi aku nak tegur sape ke yang malu bebeno nak kenaikan dirinye...ngape beso bebenoke "kemaluannye" sampai segan nak kenaikan diri....jangan le malu gan segan nak kenaikan diri, tak ngape keme tak ngate orang....lain kali kenaikan diri yeeeeeeee

azila,  December 20, 2009 at 8:30 PM  

sarjan NK ni sape ek nama bebeno

Zarman,  December 23, 2009 at 8:24 PM  

Salam buat semua kekawan

Maaf hari tu tak dan nak bercakap, nak buat camna kena jadi pengasuh.

Di sini saya dan keluarga ingin merakamkan penghargaan yang setinggi-tingginya buat Saudara Kencho, Nizam dan para sahabat yang telah berusaha sehingga reunion yang dirancang telah berlangsung dengan jayanya. Biarpun terdapat kekurangan tetapi usaha para sahabat amat saya hargai. sesungguhnya reunion yang baru berlalu merupakan antara peristiwa terindah yang pasti menjadi kenangan seumur hidup. Saya berharap kita semua akan bertemu kembali pada reunion yang kedua pada .... .

Sekian, semoga hubungan persahabatan kita semua tidak akan terputus buat selama-lamanya.

Wassalam

haizan_sksk@yahoo.com January 26, 2010 at 11:27 AM  

Salam..dalam sedar telah sebulan kita tinggalkan kenangan di Teluk Batik..Walau masa meninggalkan kita,namun segala yang kita lalui di sana masih segar dalam ingatan. Bukan semuanya indah tapi amat manis untuk dikenang...Gelagat,usik-mengusik,senda gurau dan bicara serius di tepi kolam, di koridor bilik, di sebelah kereta, di lobi resort masih terdengar-dengar di telinga.
Walau apa saja bualan kita itulah sejarah yang tak mungkin dilupakan sampai akhir nyawa. Pada rakan yang terusik hati,terkocak perasaan..sabarlah ye..bukan semua orang faham keadaan kita,pepatah orang tua..'Berat mata memandang,berat lagi kita yang menanggungnya'...
Cuma pada teman yang berada di tahap selesa,kaya, dan bahagia..jangan lupa janji alam sebab 'Langit tak selalunya cerah,sebab hujan lebat tetap turun di tengah hari..'...Roda hidup ini tiada henti putarannya..tatkala di atas kita akan sampai juga di bawahnya...jadi ingatlah jangan terlepas kata,terbongkak bicara..takut terkedu nanti...takut tak sedar jari digigit berlumuran darah....Takut benjol di kepala sebab tak sempat nak tengadah...semoga berjumpa lagi di reunion yang ke-2 nanti....salam sayang....

kencho,  February 2, 2010 at 12:58 PM  

Asalamualaikum kekanda2 ku, sahabat2 ku, dan adik2 ku semoga kalian sihat dan gembira selalu..... Hari ni baru de kesempatan nak menulis sebab tak de kuliah, bebudak KPLI pi praktikum.... Naz gan Nur Farah Syakirah dah balik ke rumah di Teluk Intan Sabtu lepas dan kami dah kembali hidup satu keluarga( sebelum ni Naz gan Nur Farah kat umah mak di Trolak dan tiga orang anak yang bersekolah duduk gan teman di Teluk Intan) Alangkah seronoknye bila dah dapat berkumpul semula dan dah lama tak dengaq irama budak menangis tengah malam.....Dah lupe sebelum ni irama tu tapi bila dah ade anak kecik ni baru dapat dengaq kembali....lain macam bestnye irama tu tak sama gan irama balada, rock.....jd kalau nak tau seronoknye irama tu kena la de anak kecik....dengan kata lain beranak la......kah,kah,kah....
Dah lama juga tak basuh lampin, jadi sekarang ni kena amik semula tugas membasuh lampin baby sekurang2nye teman dapat exercise mengeluarkan peluh sebab la ni memang tak sempat nak main bola, tennis, badminton..bla, bla...macam bujang2 dulu, nak kekalkan berat badan pun dah tak leh macam dulu....badan pelan hari pelan naik takut nanti jadi macam badan wak......jgn marah wak saje melawak...
Teman rasa sampai disi saja dan kalau de masa lapang teman akan join blok ni lagi......bye2

Post a Comment

Penafian : Pihak ipsi9092 tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana maklumat dalam laman blog ini.

PENGUNJUNG BLOG

wordpress counter

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP