Berita Daripada Sahabat

Tuesday, October 27, 2009

Gambar Keluarga Ismail Karim. Gelaran kat Maktab Bongkok.Sekarang dok kat Manjung.Mengajar di sekolah wawasan.

Ni gambar anak sapa la pula. Ni comel ikut maknye kalau ikut bapaknya tak jadi begini. Teka anak siapa?


Gambar Maaruf dan Lela.Sekarang duk kat Sabah. Kau still hensem Maaruf.


Din (Suak) dan isteri Khasnah Ahmad . Dulu kau muda Din sekarang dah .....

Gambar Sariman Tyco dan isterinya



Ini aku uploadkan gambar aku dan keluarga.

Ini gambar terbaru yang aku dapat daripada Wak Karjo oppp!!!! silap pula, Wak Rusli Azhar kelas C bersama-sama isterinya. Aku tau la hang pergi Langkawi. Apa macam kekawan, kita pakat-pakat komen la.
Ni Hanyalah gambar hiasan. Tidak ada kena mengena dengan coretan di bawah. Hensem le kau Kencho and Nizam. Sorry tak minta kebenaran siarkan gambar kau. Kau berdualah yang pertama gambar terkini.



Berita dan nasihat daripada sahabat IPSI9092

Coretan 1
A'kum..Syabas dan Tahniah diucapkan kepada semua geng IPSI 9092 yang terlibat dalam menjayakan blog dan sesi Reunion ini.. hamba tersangatlah terharu dan bangga atas daya usaha ini..lupa pulak nak kenal diri..aku SHAHRULRAZI BIN HAJI OMAR dari Banting ( 012-3166353 )..Ada beberapa maklumat nak disampaikan..Beberapa kengkawan yang aku tahu seperti Shaharuddin ( SUAK ) ada di Banting.Dah kahwin dengan orang Banting dan dah buat rumah di Banting..itulah selalu sangat ikut aku balik ke Banting dulu..Rosli ( kelas C ) juga dah jadi GPK kat sekolah di Banting..Zulkifli Ahmad dah buka warong makan 2 buah kat Chaah Johor..kalau ke Johor lalu Chaah singgahlah makan..mesti FREEEEEEEEE....Halim Yatim dan ngajau kat Melaka..Disamping itu juga dia buka gerai cendol di shoping komplek di Melaka..cendolnya termahsyur..fuh yo dah bisnes semuanya..Zaharuddin Ahmad ( projek ) ada di Kuala Pilah..anak dah ramai..bulu roma pun makin lebat agaknya ( he!he!he! )....Zulkufli Ayob dah tak mengajar..jadi tokeh insuran..jutawan sekarang..sekarang dah melebarkan perniagaan ke Sabah dan Sarawak..TAHNIAH sahabat...banayk lagi nak beritahu tapi dah penat nak taip...nanti sambung lagi...adios


Coretan 2

MEMBUKA PINTU REZEKI

Assalamualaikum,
just for sharing.....

Dato' Dr. Fazilah Kamsah pernah berkata..... .

" setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada kedua ibu bapamu ( tak kira
masih hidup @ telah tiada )"........... nescaya pintu rezekimu akan terbuka
buat kamu...

Berdasarkan Hadith Nabi :
"Tidak akan terputus rezeki seseorang selagi dia tidak meninggalkan doa
kepada kedua orang tua nya dalam sehari"

Huraian hadith:
- jangan sesekali meninggalkan doa kepada kedua ibubapa (baik yang hidup
mahupun yang sudah tiada )
- Allah akan memurahkan rezeki kepada mereka yang tidak putus berdoa
kepada kedua ibu bapa (walaupun ada ibu bapa yang leka, doakan agar
mereka berubah)
- Ingatlah bahawa keredhaan ibu bapa adalah keredhaan Allah
- Semasa berdoa, berdoalah dengan bersungguh2. ...tadah tangan dan
bayangkan wajah kedua orang tua k ita , termasuk guru2 k ita dan mereka
yang banyak menolong k ita (berdoa perlu benar2 bersungguh2)
- Mereka yang lupa berdoa kepada kedua orang tua, akan disempitkan rezeki
oleh Allah

Kesimpulannya:
- Bagi yang berniaga, tak perlu ada ilmu pelaris..... . Cuma jangan lupa
doakan ibu bapa k ita setiap hari
- Rezeki bukan sahaja berupa wang ringgit, tetapi segala nikmat yang k ita
dapat dari Allah (e.g. makan, kesihatan, kasih sayang, ilmu dsb nya..)
InsyaAllah
Berusaha dan bertawakal.. ...insyallah , - rezeki itu bukan kerana ada sijil SPM,
(kata Azmil Mustapha)... ..Mari kita cuba .Allahhuakhbar. ..

Drp:-
kak long kumpulan D ipsi90/92
kg.gajah,
perak.




31 comments:

Popeye,  October 27, 2009 at 5:12 PM  

Adik Ipar aku kahwin dengan orang Kuala Pilah. Tak tau pula ada member kat situ

Anne October 27, 2009 at 5:48 PM  

aku g melaka baru ni tak tau plak member jual cendol situ ..klu tak leh le wat muka seposen tuk mkn freeeeeeeeeeeeeee..




zie kelas F

haizan October 27, 2009 at 9:51 PM  

Haizan,Kulim..

Memang idup ni mcm roda,,dulu kita muda le ni dh tua..eh tak lah senior kan..dalam membawa haluan hidup kita terpisah jauh dari teman-teman yang dulu kita sayang,kita kongsi cerita,pengalaman..
Tapi kalau dah jodoh kita kuat kita dapat juga bertemu dalam blog ni..dan insyaallah kat Teluk Batik nanti...
SEMOGA PERTEMUAN SEMULA ni akan mengeratkan semula silaturahim kita..dapat merapatkan ahli keluarga kita..saling kenal-mengenali..mesra-mesrakan yang dulu mungkin tak berapa mesra...yang penting kongsi lah cerita..sebab dalam kebahagiaan kita sebenarnya ada teman kita yang sentiasa berduka dan ditemani air mata...bukan semua bernasib baik tapi dalam kelukaan itu sebenarnya ada RAHMAT dari allah...

masih macam dulu,

Norhaizan bt Hassan,
Kelas C
0194721509

Anonymous,  October 27, 2009 at 11:50 PM  

Hidup dan masa akan berlalu,bagaimana hidup kita melalui masa yang ada hanya jadi kenyataan apabila ia telah berlalu, apa jadi pada hidup mendatang hanya berserah pada Allah dan masa...Yang berlalu tak akan dapat diulang, sekadar menjadi kenangan, yang terkini menjadi realiti dan yang kehadapan menjadi impian setiap insan. Ada kala kenangan lalu mengeratkan, adakalanya menyinggung perasaan...namun dipentas kehidupan siapalah kita untuk menentukan. Selamat Berunion. Hanya satu pesanan, sambil berunion tu jangan ada sapa-sapa galak nak ujudkan Soviet Union semula....Ok

Sariman October 28, 2009 at 10:22 AM  

Salam buat semua.. seronok gak bila dapat cite kekwn. Ada yang dah berjaya aku turut tumpang bangga dan gembira. Harap dpt ketemu semua di reunion nanti. Macam-macam cite aku dengar, ada yang gembira tak kurang gak yang duka. Itu le lumrah hidup.Sebagai anak suluh ibu kandung, kita semua ni cam sedara mara.. ingat tu. Yg suka kita kongsi bersama, yg duka kita hiba bersama...

Anonymous,  October 28, 2009 at 12:07 PM  

IPSI..(Inilah Perjalanan Seorang Insan)Bila mendengar khabar semula setelah 17 tahun menghilang,banyak cerita indah dan gundah melanda kehidupan. Betapa di IPSI dulu kita tidak pasti apa cabaran yang menanti kita. Suka, duka, maupun bahagia atau derita. Apapun jua di kala kita dipanjat usia, hidup mematangkan kita..memilih intan dan kaca pada hidup seterusnya. Jangan menoleh kebelakang ketika melangkah kerana dihadapan longkang terdedah, jangan pula tidak mahu menoleh, kecuali urat leher terkalih, Naiklah ke atas kerana itu namanya naik, turunlah ke bawah kerana itu namanya turun. Jika anda berjaya jangan lupa asal bermula kerana hidup bermula dari tiada kepada ada dan kembali kepada tiada. Cerita lama perlu ada dan jadi cerita, kerana tiada lama tiadalh kita. Jangan tanya siapa saya kerana saya sebahagian kita semua IPSI90/92. Wassalam.

Anonymous,  October 29, 2009 at 10:24 PM  

kepada semua teman ipsi 90/92 yang saya sayangi lagi hormati..
kami adalah antara pasangan yang telah bertemu di ipsi...namun ketika meniti hari mendatang musibah datang tanpa diundang ...dalam kejauhan dari keluarga dan teman kami cuba berdiri namun kekdang terpijak duri..ingatlah teman.. sayangi isteri dengan ikhlas kerana ketika suami dalam dilema dialah teman yang paling baik .teman 2ku yang bergelar istri..hormati suami dengan menyandarkan keprcayaan dan terima seadanya ...kerana kekayaan dan kecantikan itu hanyalah duniawi..roda takdir sentiasa berputar.. kami hidup payah, pernah satu ketika dulu ...tapi bila kami kenang ketika kami saling menyayangi..itulah tunggak ...jangan berkahwin andai terdetik dihati hanya untuk seks.jangan bernikah andai tak mampu nmengalas tjawab.kami bersyukur untuk teman yang rmah tangga bahagia..namun doakan kami yang sedang diuji oleh allah agar segera berakhir kedukaan kami...kami pun ingin bahagia dalam erti kata yang sebenar...namun kami redha dan bertrimaksih kepada allah kerana memilih kami untuk ujianNya.
Polygami tak salah andai anda bersikap adil...tapi bayangkan andai di timpa musibah istri mana yang sanggup berkorban.. Yang sudah bercerai-cerai secara baik tanpa mengaibkan bekas teman hidup anda..kerana allah sekarang bayar 'cash' .Namun teman -teman yang menjadi ibu tunggal ...kami tabik dan sangat kagum ..anda seorang ibu yang sanggup memperjuangkan nasib demi anak anak..syabas

fikir-fikirkanlah...kami sekadar ingat mengingati untuk anda dan juga diri kami.

daripada
Nama pena..Yunong Kizura

Popeye,  October 29, 2009 at 10:29 PM  

Aku dapat merasa dam memahami apa erti poligami kerana aku mempunyai 4 orang emak.Ayah aku berpoligami dan mertua aku pun berpoligami

Anonymous,  October 29, 2009 at 11:43 PM  

Poligami tak salah sebenarnya...yang salah ialah insan yang tak bertanggungjawab. Poligami tu umpama makanan.cthnya laksa, kalau kita tak suka laksa, jangan cuba2 makan. kalau dah termuntah jangan pula salahkan laksa. Kalau suka sangat laksa makan aje la. Kalau kembung perut jangan pula salahkan makanan tu. Salah kita yang makan. Fikir2kanlah kepada suami/lelaki, kalau tak mahu dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai.Kepada isteri/wanita pula kalau marahkan pijat jangan kelambu di bakar. yang penting setia,tapi kalau itu takdirnya..tawakkal kepada Allah kalau itu suratannya. Macam saya..isteri masih satu. tapi Tokwan belah mak saya kawin dua, tokwan belah ayah saya kawin dua, tokwan belah mak mertua saya pun kawin dua, tokwan belah pak mertua saya pun kawin dua, pakcik belah saya kawin dua, pakcik belah isteri saya pun kawin dua.Semua bahgia tolong menolong kenduri kendara.Lani ada macam tu hampehh..pasal tgk isteri nampak tua, tapi kita tak tgk cermin diri. apa2 pun satu pun x larat bela weiiiiii....

Anonymous,  October 30, 2009 at 9:28 AM  

Apa cerita2 pasal poligami pulak ni. Biarlah mereka yang hendakkan poligami. Perkara boleh tapi di benci pompuan. Semua orang da sejarah hidup memalui liku-liku hidup selama ini. Yang penting kita syukur dgn apa yang menimpa kita baik yg kita suka ataupun musibah. Renung diri semula adakah diri kita betul, adakah kita mendekati Allah, adakah jita selalu sj benar. Itu yang susah utk kita semak semula. Renungkanlah rakan-rakan ku semua. Takbirrrrrrrrr. Allahuakbar

haizan October 30, 2009 at 12:18 PM  

Teman ibu kandung tersayang,
Bukan maksud nak menyalahkan orang lain sebab diri sedar akan kelemahan dan kekurangan sendiri..bukan maksud nak salahkan takdir sebab kita hamba yang tak punya apa-apa..daif naif di sisiNya.
Namun tatkala musibah datang menimpa kepala,merentap tangis hingga kering tanpa lagu..diri terkapai minta simpati,mengharap kasih walau hanya setitis di padang pasir..namun diri tak di pandang lagi,kebaikan terkubur tanpa jasad..pengorbanan hanya mimpi yang bukan nyata..terkedu,terpinga..mencari-cari jawapan..
Tapi kini..inilah kehidupan,tanpa teman setia,saya teruskan hidup bersama jiwa-jiwa yang lahir dari sebuah cinta yang agung..anak-anak ku mama pasrah,mama redha demi anak-anak mama,mama teguh berdiri,teguh jiwa menentang arus yang kadang-kadang tak pernah adil untuk kita...
Bagi teman yang meniti kebahagian tanpa ada sedikit kemelut melanda..saya menadah tangan mohon kebahagian teman-temanku berpanjangan..
Cuma...mohon sekudus doa dititipkan buat kami yang teruji di uji..mohon keikhlasan doa agar kami jua mampu meneguk bahagia walau manisnya kurang terasa...cukuplah untuk kami...mohon tidaklah kami dipandang sepi,dipandang seperti badut semata...kerana dalam terluka kami jua punya perasaan...
Akhir bicara,pada teman senasib..jangan diingat sejarah luka,biarkan ia pergi tanpa perlu diratapi lagi..sememangnya DIA bukan dia yang dulu lagi..kita masih ada sejarah yang perlu ditempa...diwarnai dengan warna-warna ceria... kerana demi Allah KITA JUA BERHAK BAHAGIA.......

Ikhlas dari hati,
Haizan,Kulim,Kedah.

Anonymous,  October 30, 2009 at 3:02 PM  

Haizan,
Saya masih dapat mengingati wajah anda tapi wajah 17 tahun dulu. Begitu jua wajah suami anda kerana kita satu batch. Begitulah hidup..tiada siapa yang tahu perjalanannya, mahupun ujiannya. Bagi kami yang masih bahagia..perjalanan masih jauh, tiada kami tahu apa yang berlaku esok dan mendatang. Entah esok lusa musibah menjelma atau sinar bercahaya. Tapi percayalah..di setiap terowong gelap yang berliku pasti di hujungnya ada sinar mentari. Kepada rakan yang lain jadikan segalanya sebagai renungan dan panduan.

Anonymous,  October 30, 2009 at 10:53 PM  

wahai anak suluh budiman..tidak sekulimit pun hati ini ingin mengenakan sesiapa atas coretan ku yang lalu...aku amat arif ...manusia mudah terasa tatkala hal yang dicoret terkena pada dirinya namun ..sedarlah wahai teman itu hanya renungan agar persahabatan kita terus utuh dan jadikan sempadan andai ada kebenarannya.teman... jangan cepat melatah....aku ..kau dan mereka yang pernah menyanyikan lagu suluih budiman adalah guru ..kita adalah contoh kepada murid2dan idol kepada anak2.akhir sekali andai coretan ku yang lalu telah menguris dihamparan maya ini aku mohon maaf...

yunong kizura

Anonymous,  November 1, 2009 at 12:35 AM  

saya hanya dpt mengingati sebahagian senior2. Saya 91/93, saje nak join coretan jika tak keberatan. Apa pun kita doakan mereka semua berbahagia dengan cara mereka asalkan berlandaskan ajaran islam. Saya sendiri diberi ujian Allah yg tidak saya sangka begitu hebat, diberi Allah penyakit pembunuh wanita no 1. Alhamdulillah demi ank yg dikandung pd masa tersebut & ank2 lain saya dapat tempuh berbekalkan semangat dan sokongon suami, keluarga & rakan seperjuangan serta rakan ipsi 9193. Kini Alhamdulillah sya masih menjalani rawatan. Bukan mohon simpati teman2 tapi moga teman2 dapat mendoakan kesihatan yg baik untuk saya. Semoga dpt bertemu di Teluk batik.kepada senior 90/92 Tahniah untuk anda. Kepada yg ada contact Rosmawati Robiki ingin saya dptkan no phone @ email beliau.

19701968,  November 2, 2009 at 5:03 PM  

Asalamualaikum, doa ku kepada kalian semoga Allah sentiasa memberi rahmat dan kesejateraan hidup di dunia dan akhirat.Benar bagai dikata tiada seorang pun daripada kita mahukan kedukaan dan sejarah hitam tetapi kita kena redha bahawa ketentuan itu datangnya dari Allah. "jika doamu dimakbulkan tandanya Allah menyayangi mu, jika doa mu lambat dimakbulkan tanda Allah ingin menguji mu, jika doa mu tidak dimakbulkan tanda Allah merancang yang terbaik untuk mu." Apabila kita redha maka hidup kita akan tenang dan ketenangan inilah yang akan membahagiakan kita. Berbalik kita kepada fitrah manusia, setiap manusia dilahirkan unik dan mempunyai perbezaan dari sudut emosi dan personalitinya. Perbezaan ini yang akan menyebabkan berlakunya kisah dan sejarah hitam dalam hidup kita...Apa yang penting ialah kita cuba memahami perbezaan individu tersebut supaya kita dapat faham emosi dan personaliti mereka, sekurang-kurangnya kita dapat kenal pasangan kita dan seterusnya menerima kehadiran mereka dalam hidup kita seadanya...redha atau menerima takdir dengan hati yang terbuka.

gendud,  November 3, 2009 at 1:51 PM  

Asalamualaikum dan salam seribu rahmat untuk semua warga ibu kandung suluh budiman. tengahari ni baru berkesempatan untuk masuk ke blog dan ada banyak isu yang boleh diimbau kembali sepanjang 17/18 tahun lalu. Hidup paling seronok tak tahu susah adalah sepanjang menjadi pelatih ipsi. Hari-hari jadual penuh dengan aktiviti yang tidak memerlukan otak berfikir secara kritikal. Apa saja yang terlintas di kepala boleh diterjemahkan dengan aktiviti yang menarik lagi menghiburkan. Masa tu tak pernah terfikir masalah duit, tanggungjawab pada family, tanggungjawab pada tugas, murid, masyarakat dan sebagainya, hinggakan assingment pun tak risau nak siapkan. Walau bagaimana pun masa telah berlalu dan kita sudah berada di dalam arus kehidupan yang sebenarnya, kerana itulah kita melihat rakan-rakan kita ada yang jauh kehadapan dan ada yang terus membisu. Ada yang bahagia dan tidak kurang juga yang berduka, tapi itu semua adalah ketentuan takdir yang kita kena terima.

Anonymous,  November 9, 2009 at 7:09 PM  

Dengan ini saya norlela bini maruf ingin memohon maaf dengan hati yang rela kepada en nizam b. tajeri kerana tersalah anggap tentang kedudukan sebagai suami..mati2lela ingat hang kawin 2 tapi itu tidak benar...ini semua adalah kabar dari rosli dan izan....lela dah lepas zan..hang lagi bila mau declare minta maaf dengan nizam..paksu dan sobri pun sama...yang paling utama wak jowo..

Ismail Abd.karim IPSI 9092,  November 10, 2009 at 12:21 AM  

kepada lela dan maaruf....sebak dan menangis,paksu tatap gambar kalian,besar sungguh dugaan tuhan pada kalian.Lela,terima kasih kerana menjaga sahabat paksu dengan penuh setia.Smoga Allah terus melindungi anda sekuarga

Sariman November 10, 2009 at 11:45 AM  

Salam buat semua. Maaruf lu masih hensem cam dulu still ngan spek John Lennon tuh. Apa-apapun doa aku sentiasa mengiringi kalian sekeluarga moga tabah dan sejahtera sentiasa...

Anonymous,  November 10, 2009 at 1:41 PM  

Askum semua,jgn sedih dgn keadaan aku.kalau bini aku kuat bersemangat nak memperjuangkan kehidupan ini kerana masih ada kawan yang memberi semangat beserta doa yang setentunya untuk keluarga aku.kalian pun boleh .disini aku memang beruntung mempunyai seorang isteri sepertinya..berilah peluang kepada isteri dan suami anda untuk membuktikan kasihnya.jalan mungkin berbeza ..matlamatnya sama .percaya, saling memafkan dan jauhi prasangka terhadap pasangan itu perlu. ini sudah ketentuan ,,aku dan lela redha.kita dah tua..aku bukan pandai tapi aku nasihat untuk aku dan kalian agar menghargai masa sihatmu .tkasih.

Anonymous,  November 10, 2009 at 9:12 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
sobri,  November 10, 2009 at 10:56 PM  

dikesempatan ini aku nak minta maaf kat hang nizam..tapi aku tak faham pun si lela n haizan dok sebut buah duku tu..apa pun sorry kerana salah sangka ekkk..lela,haizan n wak korang jgn nak buat propa lg tau.tambah-tambah kat teruna suci mcm aku.lambat faham tentang hal-hal munakahat...

Anonymous,  November 11, 2009 at 6:56 PM  

Assalamualaikum. Kpd semua kawan2. Dng nama Allah maha pengampun dan maha penyayang. Saya wak Rosli memohon ampun dan maaf andai ada salah silap saya lebih-lebih lagi kat Tuan Pensyarah kita En Nizam B Tajri kerana mengatakan yang tuan beristeri dua. Ha tulah hang Nizam sapa suruh hang main-main kat aku. Aku pecayalah sal ko ckp mcm tu. Lagipun aku tau ko mampu pasei ko tuan pensyarah. Dah heboh satu malaya. Kepada isteri tuan nizam, saya mohon maaf andai terguris perasaan. Lain kali kata kat laki hang jgn dok main-main. Sal dok kawin2 kawin lain sensitif sgt la ni. Wokayyyyyyyyy. Wak jaluk ngapuro seng akeh akeh yo nizam yg suci lagi menyucikan. Dari wak yang jauh di mata tapi dekat dihati

maruf liun,  November 11, 2009 at 9:57 PM  

askum..abg mail...lela dan maruf dah tengok family abg mail...lela suka tengok isteri abg mail..cantik dan lemah lembut.kirim slm lela utk dia.anak abg mail nampak good boy..mcm bapaknya..maruf cakap patutlah abg mail setia masa kat maktab..cun bah permaisuri hati abg..lela doakan keluarga abg mendapat kebahgiaan dunia dan akhirat.tapi abg mail macam hero hindilah ...mcm a galak pun ada..misai tu na....gerun murid ...tq..abg mail kerana dapat jg lela tengok fmly abg...

haizan_sksk November 15, 2009 at 8:07 PM  

dah lama tak bukak blog ni..dikesempatan ni aku pun nak minta maaf banyak2 kt kawan sekambung aku nizam..he he he aku mmg dapat berita yang sohih tentang hang berpoligami..jadi aku pecaya sgt2..tapi bila ada kawan betulkan balik berita 2..so aku mmg terkejut!..jadi macam depa2 yang len aku pn nak minta maaf banyak2 kat hang,kat isteri hang yang lemah-lembut 2..ok jangan marah aku tau..marah kat orang yang bagitau aku..he he he

mohamad November 19, 2009 at 12:06 PM  

Salammm popeye..
aku tabik la kt hang, berjaya wujudkan blog nie. Dulu kat IPSI nampak toya je. Ye laa zaman dah berubah. Popeye dulu dah tak macam popeye laniii.
Tahniah kencho n nizam. Pasal korang, reunion ni berjaya diadakan. Maaf aku tak dpt pergi atas urusan peribadi. Tapi insyaAllah, kalo kerja selesai, aku akan jenguk kat teluk batik tu.
Pada rakan2 lain.. selamat maju jaya dalam hidup, wacana, roomate aku,Per khabo le nie. Semoga berbahagia dgn kak Na.
kencho, tahniah dah jadi pensyarah, Nizam juga tahniah dah jadi kaunselor yang berjaya, brutus, juga dah jadi pensyarah, , midon sariman, wak kabareee loo, maaruf, moga tabah menghadapi ujuan Allah. Lela, selamat b'jaya dlm bisness. Bg Ram per cite, jumpa tahun 2003 ari tu je. Hj Jenal, wah dah naik pangkat kau repang, dah jadi Pak Haji. Lan Aji, kau bila lagi. Bro Mail, NaQ pe cite?
Mana pi Si Burn Sabah tuu. Kat sini aku ade jugak jumpa mat siam n aziz desa. Din sauk, kau ngajar kat maner? Dahlia, wah.. giler belajar dia ni. Tahniah ler.
Sobriii, hang ngajar mana? Masih pakai makeup lagi pi sekolah?
Daluu.. camna ler nie, sihat kau?
Dan Rakan-rakan lain semoga terus berjaya dalam hidup

Wassalam... Taufik@bayan

Pye,  November 19, 2009 at 8:23 PM  

Pada Taufik Bayan, terima kasih kerana puji aku tapi sesiapa pun bleh buat blog. Aku juga ucap terima kasihhhh pd Kencho dan Nijam kerana mengwar-warkan blog ni. Taufik hang jangan lupa beli ole-ole bila hang gi cina tu.

kencho,  November 21, 2009 at 9:34 PM  

Bayan aku ucapkan hang sukses dan berjaya dalam bidang pendidikan dan bisnes sekali gus....hang kaya kekawan tumpang kaya dan seronok hang tu...selamat bercuti ke China dan selamat pulang ke tanah air. aku no hal, hang tentu dah booking awai tiket so aku nye plan baru lagi...jadi hang pi la ke china tahun ni...insyallah tahun depan aku plan nak wat kat tanah rata cameron highland. booking rumah persekutuan RM50.00 satu malam jadi leh sewa 2 malam baru RM100.00....aku baru jumpa kaki kat putrajaya yang urus rumah tu...hang kirim salam kat yati kata kat dia tak sambung Phd ka...aku tak boleh pi dah kepala dah tak masuk la ni....pe pun selamat bercuti dan selamat melancong ke china.....

Haidatul Azila,  November 22, 2009 at 4:19 PM  

Sebagai panduan & nasihat. Kepd senior2, buat pemeriksaan sendiri breast anda di rumah, jika terdapat kelainan segera berjumpa doktor.Kesan lah barah pd peringkat awal.Buatlah mamogram kerna ia dpt mengesan barah pd peringkat awal, jika dpt kesan awal anda x perlu membuat pembedahan mastektomi.Ingatkah kalian pada Fauzi(org melaka)9193Klas I, isterinya pesakit breast cancer dan kini akan resign sbg guru kerna dah x mampu utk bergerak. Saya sendiri selepas buat pembedahan rupanya dah stage 3. Jika benjolan +-1.5cm sel kanser dah berada dlm badan selama +-8thn. Bersama lah kite berdoa untuk isteri fauzi.Para suami ingatkanlah isteri anda,ia menyerang tidak mengira umur & tidak semestinya diwarisi keturunan.... sekadar ingatan dan nasihat.Mencegah lebih baik drpd mengubat

haizan_sksk@yahoo.com January 25, 2010 at 12:19 PM  

Salam..Sejak mula tahun baru ni,kita dikejar dan mengejar dengan beban tugas yang telah sebati dengan jiwa pendidik tulen seperti kita..insyaallah..Doa yan,keikhlasan dan amanah tetap menjadi teras dalam menuruti arus yang penuh ranjau dan ujian. Harapan yan kita bukan dikalangan guru yang 'bertelur sebiji riuh sekampung'..'baling batu menyorokkan tangan' dan lebih malang jika kita menjadi' harapkan pagar pagar makan padi'....Namun dengan semangat 'ibu kandung' yang telah meresapi jiwa kita,yan yakin kita guru-guru yang penuh taqwa dan iman dalam meneruskan perjuangan.....Teruskan berbakti demi agama,bangsa dan negara.

Anonymous,  April 29, 2010 at 2:08 AM  

Gembira, terharu , pilu, segala-galanya berada di kala menatap coretan. Semoga kalian semua hirahmati Allah. Setiap kali berada di bumi semenanjung hujung tahun aku sentiasa mendoakan agar bertemu ngan kalian. Dina

Post a Comment

Penafian : Pihak ipsi9092 tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana maklumat dalam laman blog ini.

PENGUNJUNG BLOG

wordpress counter

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP